dimecres, 21 de novembre del 2012

Pastís de Xocolata i avellanes

 L'altre dia vaig anar a dinar a casa de la meva germana, i tenia ganes de fer un pastís de xocolata, buscant vaig trobar aquesta recepta al blog  Cuina per a llaminers, i  no m'ho vaig pensar dues vegades... i el resultat..boníssim... exquisit.... va agradar moltíssim!!!

Ingredients:


- Per a la base de pa de pessic:

  • 2 ous
  • 40 g de farina
  • 40 g de sucre
  • 25 g de cacau en pols
- Pel farcit:
  • 250 g de xocolata negra de postres
  • 400 mL de nata líquida
  • 200 mL de llet sencera
  • 1 sobre de Flam Royal de 4 racions
  • 50 g d'avellanes torrades

Preparació:

- Per a la base:Es baten els ous amb el sucre fins que quedi una mescla espumosa i blanquinosa. S'afegeix la farina tamisada i el cacau en pols. I es barreja amb compte per tal de no desmuntar els ous. S'aboca la massa dins un motlle desmuntable de 23 cm de diàmetre (si és de silicona, millor), i es reparteix uniformement. Es cou al forn, prèviament escalfat, durant 10 min a 180ºC

- Pel farcit:Es trituren les avellanes amb l'aparell elèctric que tingueu o amb el morter fins que quedin pols.

En un cassó, s'escalfa la nata líquida i la llet i el sobre de flam. Quan sigui calent, s'hi afegeix la xocolata a trossos i es remena fins que es desfaci. I a continuació, les avellanes. Quan arrenqui al bull i comenci a espessir, es retira del foc i s'aboca sobre la base de pa de pessic. Quan estigui a temperatura ambient, es reserva a la nevera fins al moment de servir.
I just abans de servir, es decora al gust. Jo vaig posar-hi dauets d'atmelles caramalitzades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...