dijous, 30 de maig del 2013

Gofres Belgues "els autèntics"

Des de que em vaig comprar la màquina de fer gofres del Lidl, no he parat de buscar fins que he trobat  la recepta clavada dels gofres Belgues, per tant si esteu buscant una recepta de gofres, no remeneu més aquí la teniu.
Si us agraden els gofres, a partir d'ara amb aquesta recepta encara us agradaran molt més.  Els petits de la casa em van dir: mare... aquests gofres són els més bons del món.. i com que un d'ells es molt poc menjador, la meva cara de felicitat es va veure reflexada damunt la gofrera.
La clau d'aquesta recepta és  el sucre perlat, jo el vaig tenir que comprar amb una pàgina online, però l'altre dia al super del Corte Inglès vaig veure que en tenien.
Amb aquestes quantitats surten uns 16 gofres, que un cop fets els podeu congelar tranquil.lament, i el dia que us vinguin de gust descongelar-los a temperatura ambient o al microones, estant igual de bons.


Ingredients
  • 500g de farina de força
  • 175g de llet tèbia
  • 50g de llevat fresc
  • 2 ous i 1 rovell
  • 10g de sal
  • 1 sobre de sucre avainillat
  • 250g de mantega a temperatura ambient
  • 300g de sucre perlat
Procediment

Comencem el.laborar la massa podem fer-ho manual fent un volcà amb la farina, la sal i el sucre avainillat, i al seu interior i posarem la llet, la llevat els ous i el rovell, ho barregem tot fins aconseguir una massa uniforme.  Si disposem d'algun aparell per amassar podem barrejar aquests ingredients fins que ens quedi la massa (jo ho vaig fer amb la panificadora amb l'opció amassat)
Un cop tinguem una massa bastant tova, la cobrim amb film untat amb oli perquè no s'enganxi i ho deixem reposar uns 30 minuts, fins que s'hagi doblat el volum.
Un cop passat aquest temps li afegim la mantega tallada a quadrets, continuem amassant fins que estigui tota integrada, i finalment hi afegim el sucre perlat fins que ens quedi tota la sucre ben barrejada amb la massa.
Preparem la gofrera pintant-la la superfície amb oli de gira-sol, ho deixem al nivell 4 fins que s'hagi encès la llum verda, posem unes 2 cullerades de massa per cada gofre, tanquem l'aparell i la massa s'acabarà d'estendre, i ho deixem uns 5 minuts o fins que hagin agafat el to desitjat.
 (si no en tenim vaig veure que venen diferents tipus de motlles de silicona)


4 comentaris:

  1. Mai he provat els gofres, però amb aquesta recepta que has publicat m'han entrat ganes de tastar-los!! Llàstima que no tinc cap gofrera!!

    ResponElimina
  2. Guardada la recepta! Pecat no provar de fer-los! Una abraçada!

    ResponElimina
  3. jijiji, els caxarros del lidl són el millor! jo ja vaig fer la compra amb la gelatera, només em faltaria el dels gofres!! seria la meva perdició segur. Una abraçada, et segueixo. Sóc la cinta, del trossets de cuina.

    ResponElimina
  4. Sandra, tinc una recepta de gofres però aquests tenen una pinta boníssima, així que la provaré. El proper dia que vagi al corte inglés compro el sucre perlat!
    Petons!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...