divendres, 9 d’agost del 2013

Gelat de xocolates i avellanes

Fa dies que em reclamen gelat, i la veritat és que com vaig deixar el llistó tan alt amb el gelat d'oreo, no m'acabava de decidir de quin gust el podia fer.
Finalment vaig decidir de xocolates, em va quedar un gelat molt cremós suau i deliciós, i amb el toc d'avellanes que vaig posar-hi al final ho vaig acabar d'arrodonir


Ingredients
  • 325ml de llet sencera
  • 200g de "creme fraiche"
  • 40g de cacau en pols (vaig utilitzar el valor)
  • 50g de xocolata negre
  • 50g de xocolata blanca
  • 1 punteta de sal
  • 1 sobre de sucre avainillat
  • 100g de sucre
  • 2 rovells d'ou
  • 1 rajolí de "contreau" (opcional)
  • 75 d'avellanes torrades
Procediment

Amb un cassó calentem la llet i la "creme fraiche", i quan comenci a bullir afegim les xocolates negre i blanca trossejades i el cacau en pols, abaixem el foc i remenem fins que tinguem les xocolates completament desfetes, afegim una punteta de sal el sucre avainillat i el "contreau" (opcional), quan comenci a bullir de nou retirem del foc.

A part batem els rovells d'ous i el sucre, fins que els tinguem ben integrats, i ho afegim a la mescla anterior, i remenem amb suavitat, ho posem al foc de nou i ho anem remenant continuadament fins que comenci espessir una mica i quan veiem que comenci a bullir parem el foc, deixem refredar i deixem a la nevera  durant un parell d'hores.

Un cop tinguem, la crema freda ho posem dins la geladora uns 30 minuts. Quan faltin un parell de minuts hi afegim les avellanes trossejades.

A continuació ho deixem al congelador fins que agafi la consistència desitjada.


2 comentaris:

  1. Aquesta combinació té que ser irresistible!! T'ha quedat deliciós segur!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si Roser, ha quedat molt bo, ja estem pensant en el següent d'aquest ja no en queda.
      Una abraçada

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...