divendres, 11 de gener del 2013

Pastís de llimona i merenga

Fa uns dies vam celebrar l'aniversari del nostre casament, i com que era un dia molt especial volia fer un pastís especial.
Volia recordar el viatge que vam fer a Argentina i el sabor d'aquells pastissos tant exquisits!!! Recordava en especial un de llimona i merenga que ens va agradar molt, o sigui que vaig començar a buscar i vaig trobar moltes i moltes maneres d 'el.laborar-lo, però jo concretament volia que s'assembles al que vam provar a l'Argentina (base galeta, crema llimona i merenga torradet) o sigui que vaig fer un max mix de varies receptes i aquí teniu el resultat.


Ingredients 

Per la base:
200g de galetes tipo maria
100g de mantega

Per la crema:
250g de sucre
50g de farina de blat de moro (maizena)
2 llimones
3 ous
1 culleredeta de cafè de mantega

Pel merenga
3 clares d'ou (jo vaig fer una mica just si en són 4 millor)
100g de sucre glaç

Preparació 
Base
Primer triturem les galetes (jo vaig fer-ho amb l'accesori per picar del minipimer), fins que quedin a un textura de pols.Sinó en tenim també podem fer-ho a mà posant les galetes trencades dins d'una bossa i acabem de triturar-les amb un rodó o bé una ampolla de vidre.
A continuació un cop tinguem les galetes ben triturades afegim la mantega sense desfer dins d'un bol i amassem fins que quedi una massa homogènia, veurem que la mantega es va integrant ràpid amb les galetes.
Un cop tinguem la barreja de mantega i galetes ben amassades ho repartim en una base d'un motlle desmuntable i premem amb les mans perquè quedi ben compacte.

Farciment
Preparem la crema en un cassó, hi posem la sucre i la farina de moresc i ho barregem bé. Hi afegim el suc de 2 llimones, els 3 rovells d'ou barrejats amb una mica d'aigua, la mica de mantega i un got d'aigua calenta. Ho posem al foc baixat i anem remenant procurant que no faci grumolls.  Quan comenci a bullir, ho retirem del foc i ho aboquem damunt de la pasta de galeta i ho enfornem 10 minuts a 150º, fins que la cremi hagi agafat una textura una mica ferma.

Merenga
Mentre tenim el pastís al forn preparem el merenga, amb una batedora elèctrica, batem les clares a punt de neu (com més fredes millor), hi anem incorporant la sucre a poc a poc, fins que estiguin ben fermes i cobrim al pastís del merengue amb una màniga pastissera.

Ho posem al forn amb el gratinador encès durant uns minuts fins que quedi daurat.
Mmmmm.... quins records....!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...