dilluns, 11 de febrer del 2013

Pastissets de Nata Portuguesos (Pastéis de Belém)

L'altre dia mirant fotografies vaig recordar el gust tant bo d'aquells pastissets de nata que vam menjar quan vàrem  estar a Portugal, ufff...quins records....
Me'n van agafar tantes ganes que vaig buscar receptes, vaig trobar de diferents maneres de fer-los, per tant entre 3 o 4 vaig fer la meva.
Diuen que la recepta exacta dels Pastéis de Belém només la coneixen 3 persones, però jo amb aquesta versió vaig xalar tant com els originals que vaig provar.

Ingredients
-200ml de nata
-1 pal de canyella
-1 llimona
-5 rovells d'ou
-200ml de llet
-mantega per untar
 els motlles
-1 paquet de pasta de full
-125g de sucre
  (jo vaig utilitzar demerara)
-30g de farina de blat de moro
  (maizena)
-1 cullerada (de cafè) de sucre
  avainillat



Preparació
Agafem la pasta de full i l'enrotllem tota, tallem trossets d'un centímetre aproximadament i folrem els motlles prèviament untats amb mantega (me'n van sortir 12)
Un cop tinguem tots els motlles preparats i folrats de la pasta de full, comencem a preparar la crema de nata.
Posem a calentar la nata amb el sucre, la rameta de canyella i un trosset de pell de llimona.  Quan comenci a bullir, traiem la rama de canyella i la pell de llimona, i afegim la farina de blat de moro (maizena) dissolta amb un mica de llet, i la passem per un colador per evitar que s'hi facin grumolls. Es deixa al foc fins que comenci a bullir de nou, i a continuació afegim els rovells dissolts amb una miqueta de llet.  Ho removem sense parar i ho deixem a foc baix fins que la cremi espesseixi, procurant que no s'inici el bull de nou.
Deixem refredar una estona la crema, i omplirem els motlles que tenim folrats amb la pasta de full.
Ho posarem al forn (prèviament calent a 180º) i ho deixem fornejar entre 15 i 20 minuts, o be quan veiem la pasta de full feta i es comenci a torrar la crema.
Deixem refredar els motlles una estoneta, i els desmmotllem
Hi afegim una mica de sucre glaç per sobre i llestos!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...