diumenge, 30 de juny del 2013

Tortell de Nata

L'altre dia va ser el Sant del Guillem, feia molt de temps que volia preparar-li un tortell de nata, li agraden molt, però cada cop que munto la nata, no quedo del tot satisfeta, ja que d'un primer moment queda ferme, però si l'haig de posar dins d'un pastís, lioneses, etc, li falta consistència i al cap d'unes hores no està igual de ferme.
Per tant vaig buscar com fer una nata ben dura. He trobat varies solucions, (afegint formatge fresc o estabilitzant per nata o be "maizena", o gelatina amb pols, etc), però finalment vaig trobar uns sobres d'estabilitzant per nata i és aquesta opció que vaig fer servir. Us haig de dir que em va quedar una nata perfecte, va conservar la seva fermesa en tot moment i l'endemà que encara en quedava un trosset estava intacte, per tant a partir d'ara ja no tinc excusa per fer qualsevol tipus de postres amb nata.



Ingredients
  • 1 paquet de pasta de full rectangular
  • 500 ml de nata per muntar 35% M.G
  • 100g de sucre
  • 1 ou
  • 1 sobre d'estabilitzant de nata
  • sucre glaç per decorar
Procediment del Tortell 

Tallarem dos trossos de 9cm x 38 cm (aquesta és la llargada que feia la meva làmina de pasta de full), n'hi ha que fan 37 cm, 40 cm, deixarem la llargada que faci, no bé d'un parell de cm.
Quedarà un tros de pasta, que reservarem.


Ajuntem els dos  trossos de pasta, per l'extrem pinzellant-los amb una mica d'ou batut i premem amb els dits perquè es quedin ben enganxats.


Agafem la tira llarga que ens haurà quedat i la posem a sobre d'una paper de forn i li anem donant forma arrodonida, li haurem de fer varis plecs per la part interior.


Pintem amb ou batut per sobre la pasta, procurant de no tocar al paper, sinó quedaria soldat i no creixeria la pasta, i l'ensucrem per damunt.


Posarem la pasta a una safata de forn i l'introduirem al forn prèviament calent a 180º durant uns 18 minuts.
El deixem refredar i amb un ganivet el tallem per la mitat
Amb una mànega l'omplirem de nata, i l'ensucrarem per sobre amb sucre glaç

Procediment de la nata


Per que hem quedes una nata ben ferma, vaig posar el bol, les barilles i la nata uns 15 minuts al congelador perquè estigues ben freda.
Remenar el pot de  la nata i posar-la a dins del bol,  començar a batre-la durant uns 4 minuts, a continuació quan comenci  estar dura hi afegim el sobre d'estabilitzador i sense parar de batre afegim el sucre al gust (a mi m'agrada la nata ben dolceta vaig afegir uns 100g de sucre) fins que la tinguem llesta.

1 comentari:

  1. Que bo t'ha quedat, i ami em passa el mateix amb la nata, tindré que seguir el teu consell, a veure si en trobo.. petons

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...